Tryskanie automobilu - ako odstrániť nechcený povrch

Reštaurované projekty môžu byť všetkých rôznych tvarov a veľkostí, ale nie je nič viac vzrušujúce, než reštaurovať celé vozidlo.

Odstránenie farby z celého auta však môže byť zradná vyhliadka. Existuje veľa vecí, ktoré sú potrebné zvážiť. Ide predovšetkým o veľkosť povrchu a vhodnosť metód čistenia. Tu môžete nájsť najobľúbenejšie metódy, ktoré odporúčame.

 renova aut1

1) Tryskanie sklom

Jedná sa zďaleka o najobľúbenejší metódu. Je všestranná, cenovo dostupná, pomerne nekomplikovaná. Stlačený vzduch poháňa drvené, recyklované sklenené častice na daný povrch, udrie na neho a odstráni povrch trením.

Prednosť tryskanie sklom spočíva v jeho pružnosti. Vďaka tejto univerzálnosti môže byť použitý na čistenie všetkých druhov problémových oblastí vrátane farby, hrdze a plniva.

Hlavnou nevýhodou tryskanie sklenenými časticami je, že výsledné trenie vytvára teplo, čo znamená, že existuje riziko deformácie kovu.

 pískování sklem2

2) Tryskanie sódou

Tryskanie sódou je populárny, bezpečné a šetrné k životnému prostrediu. Sódovej kryštály sú poháňané na povrch vysokou rýchlosťou pomocou stlačeného vzduchu, kde sa roztriešti na kusy. Sila kryštálov tak oddeľuje farbu od povrchu.

Počas tryskanie sódou sa negeneruje žiadne teplo, takže nie je šanca na deformáciu teplom. To je tiež výhodné pri čistení zváraných súčastí, pretože nepoškodí zvar. Sóda je skvelý spôsob pre čistenie špecifických menších oblastí vozidla.

Avšak tryskanie sódou neodstráni naozaj tvrdé látky, ako sú silná plnivá alebo ťažké oblasti hrdze. Zanecháva tenkú vrstvu sodových kryštálikov na povrchu, ktoré je potrebné otrieť pred nanesením novej farby.

Sóda je jedna z najjemnejších metód čistenia a na rozdiel od iných metód môže byť použitá aj na čistenie hliníka. Vďaka svojej jemnosti je tiež ideálny pre čistenie budov, muriva. Je to jediná metóda, ktorá sa používa na odstránenie graffiti a lakov z budov.

 graffity

3) Kyslé alebo chemické čistenie

Chemické metódy odstraňovania náterov sú obľúbenou voľbou medzi reštaurátorov pre čistenie celých vozidiel. Rôzne chemické látky vyžadujú rôzne procesy, ale všeobecne je auto zahrievané na vysokú teplotu, aby nechcený povrch praskol. Potom je auto úplne ponorené do korozívne chemikálie, ktorá odstráni farbu, hrdza aj plnivo. Auto sa potom umyje, chemická látka sa zneutralizuje a niekedy sa aplikuje ochranný povlak, aby sa zabránilo hrdze.

Vzhľadom k tomu, že je automobil ponorený do kaluže kyseliny, čistí sa všetky časti vozidla. Dokonca aj tie, ktoré nevidíte, ani sa k nim nedostanete. Avšak aj to má svoje nevýhody. Po prvé nemôžete byť istí, ktoré oblasti sú vyčistené. Po druhé celé auto je ponorené, takže absolútne všetko bude potrebné prelakovať. Ďalej pred ponorením sa auto zahreje na vysoké teploty, čo môže spôsobiť problémy, ak je auto vyrobené z určitých kovov alebo má zvárané opravy. A možno najviac znepokojujúce, kyselina môže uviaznuť v malých zákutiach alebo nie je dostatočne opláchnutá či zneutralizované. To môže znamenať koróziu budúce farby.

 renovace aut2

4) Tryskanie plastom

Tryskanie suchým plastom je veľmi podobný proces ako tryskanie sklenenými časticami. Drobné plastové guľôčky sú poháňané na povrch vo vysokej rýchlosti a vplyv spôsobuje povrchovú úpravu. Zanecháva veľmi podobný povrch ako tryskanie sódou.

Vzhľadom k tomu, že táto metóda tryskanie sa nerozbije ako pri tryskaní sódou, môžu byť plastové častice niekoľkokrát použité za sebou, než je potrebné ich vymeniť. Soda musí byť doplnená s každým čistením. Avšak táto metóda nie je toľko ekologická, pretože je to z plastu!

5) Ručné brúsenie

Najstarší spôsob, ako odstrániť nechcený povrch, ale tiež najviac náročný na prácu.

Objavujú sa tu zjavné nevýhody. Brúsenie je bolestne pomalý proces, zvlášť pokiaľ ide o veľké časti auta, ako sú kapoty alebo dvere. Je tiež neuveriteľne chaotický a v ideálnom prípade sa musí vykonávať v dobre vetranom priestore s maskou proti prachu. Keď brúsite, je ťažké sa dostať do malých alebo ťažko prístupných oblastí a zabezpečiť rovnomerné čistenie šikmé karosérie.